Guide til SEO-optimering af naturbilleder: Sådan undgår du manglende størrelsesattributter

29/10 2023 17:48 2 kommentarer 157 visninger

Billeder kan forbedre din hjemmesides SEO-ydeevne betragteligt. Ved at bruge visuelt attraktive billeder til dine sider, forbedrer du ikke blot oplevelsen for brugerne, men du øger også chancerne for at rangere højere i søgeresultater. Naturbilleder er blandt de mest populære billeder online, og derfor er det værd at overveje SEO-optimering af dem. Dette er en guide til hvordan du kan optimere dine naturbilleder, så du undgår manglende størrelsesattributter.

Finder den rigtige billedstørrelse

Det første skridt i at optimere naturbilleder til SEO-formål er at finde den rigtige størrelse af billedet. Naturbilleder er ofte store og højopløste, og det kan være en udfordring med hensyn til at optimere dem til websteder. Det er oftest bedst at beskære billedet til de nødvendige dimensioner, før det uploades til din server. Men det er også vigtigt at vælge et kvalitetsniveau, der ikke reducerer billedets opløsning.

Vælg den rigtige billedformat

Når du har efterladt den rigtige størrelse, skal du vælge det rigtige billedformat. Billeder kan komprimeres, så de optager mindre plads. Komprimering fjerner ofte mindre vigtige elementer og reducerer billedstørrelsen. Typisk anbefales det at bruge et af følgende formater til naturbilleder: JPEG, PNG eller GIF. Brug af disse formater garanterer et godt balancet mellem opløsning og filstørrelse.

Brug af Alt-tekster og titler

Alt-tekster og titler er en vigtig del af SEO-optimering af naturbilleder. Alt-tekster er vist i stedet for det originale billede, som sekundære tekst og formål. De skal beskrive billedets indhold kortfattet og bør være relevante for søgninger. Titlen, der vises når du formaterer en billeder, bør også være ensbetydende med billedets indhold eller relevant for søgeord og søgeforespørgsler.

Størrelsesattributter

Et andet vigtig aspekt af SEO-optimering af naturbilleder er brugen af​​ størrelsesattributter. Dette er en enkel, men effektiv måde at lette hjemmeside-indlæsning hastigheder. De er vigtige for at sikre at billedet ikke tager mere tid at indlæse end dets afgørende indhold, og de hjælper også med at reducere dataforbruget på handholdte enheder. nøglen til deres anvendelse er at vælge de rigtige størrelser og tilsidesætte originale størrelser. Du kan finde flere oplysninger om manglende størrelsesattributter her.

Tagge alle billeder

Endelig, sørg for at tage alle billeder. Dette hjælper webcrawlere med at identificere billeder og bedømme dem korrekt. Det viser også branchen, hvilken type billede du har på din side, og det kan hjælpe søgemaskiner med mere præcist at rangere dit indhold. Ved at tagge alle dine billeder opnår du bedre placeringer på søgemaskiner, samt et højere niveau af synlighed på internettet.

Hvad syntes du om artiklen?

Der er ikke nogen tags tilknyttet artiklen.