En grøn virksomhedsprofil giver flere kunder

En grøn virksomhedsprofil giver flere kunder

25. januar 2020 0 Af admin

Vi lever i en tid, hvor der er kommet et enormt fokus på klima og miljø. I takt med at opmærksomheden omkring klimakrisen er vokset, så er der også flere og flere virksomheder såvel som privatpersoner der gør en aktiv indsats for den grønne omstilling.

Men hvordan kommer du egentlig igang med de miljørigtige tiltag? Og hvordan gør du omverdenen opmærksom på din omstilling?

Vi bærer et fælles ansvar

Når det kommer til menneskets negative indvirkning på planeten, så er det ikke blot politikkerne og olieselskaberne der skal stilles til ansvar. Vi har nemlig alle en funktion i samfundet og den vej vi vælger at klimaet skal gå.

Som virksomhed kan en grøn omstilling betyde mere end du tror. Det er ikke blot naturen og børnenes fremtid du gør en tjeneste, det er nemlig også din virksomheds overlevelse.

Interessen for bæredygtighed, økologi og genbrug er voksende, så potentielle kunder for din virksomheder vil i mange tilfælde have en interesse for dit arbejde med miljøet.

Vis eksempelvis dine kunder at din virksomhed er aktiv i kampen for en bedre verden. Dette kan du gøre ved at oprette undersider på din hjemmeside der viser de præcise tiltag, og dermed også oprette undersidelinks på dine annoncer på internettet, der fører de besøgende til den ønskede tekst.

Skab opmærksomhed omkring de nye initiativer

Driver du f.eks. et spisested, så kan det være en god idé at gøre dine kunder opmærksomme på at du går over til økologi eller et kødfrit menukort.

Annonceudvidelser er vejen frem. ‘Hvad er annonceudvidelser?’, vil du måske spørge. Annonceudvidelser er f.eks. de tidligere nævnte undersidelinks eller et salgsslogan der fremgår af din annonce.

På den måde kan du reklamere for det produkt eller den ydelse du sælger på annoncen, men samtidig vise at du har fået en grønnere profil. Det er således en måde hvorpå du kan skabe ekstra opmærksomhed omkring din virksomhed og samtidig signalere at klimaet er i fokus.